שאטו דו בריי

favorite_border

שאטו דו בריי היא אחוזה השוכנת בלב נורמנדי הירוקה. האחוזה נבנתה במאה ה16.

כידוע, התפוחים הם חומר הגלם לייצר קלבדוס אותנטי. מזג האויר הלח ואדמת החימר של איזור Pays d’Auge מקנים תנאי גידול אופטימאליים ל22 אלף עצי התפוח הסובבים את האחוזה. הסיידר מיוצר במלואו באחוזה, והתסיסה טבעית לחלוטין. רק לאחר שמתקבל הסיידר האיכותי ביותר מתחיל הזיקוק. עובדה שלא רבים יודעים היא שבכדי לייצר ליטר אחד של קלבדוס נדרשים כ27 קילו תפוחים. שאטו דה בריי שייך לקלסיפיקציה היוקרתית AOC Pays d’Auge , קלבדוס בדרגה זו יכול להיות מיוצר אך ורק מתפוחים מ Pays d’Auge וחייב להיות מזוקק פעמיים.

שאטו דו בריי מייצר אך ורק קלבדוס בדרגת AOC Pays d’Auge. היישון מתבצע בחביות עץ אלון בלבד, חביות אלו נבחרות בקפידה. הקסם האמיתי בקלבדוס של שאטו דה בריי הוא המיזוג בין החביות השונות הנעשה על ידי מאסטר המרתפים.

  • פיין – מיושן שנתיים בחביות עץ אלון המעניקות צבע צהוב לקלבדוס פירותי זה. הטעם מיוחד ומרענן ועם זאת בעל העדינות המוכרת של נורמנדי. מומלץ לשתות נקי או בתוספת ג'ינג'ר אייל או מיץ תפוחים.
  • VSOP – יישון מינימלי של 4 שנים בחביות עץ אלון מקנה לקלבדוס VSOP של שאטו דה בריי רכות, איזון וצבע ענברי. הפירותיות אלגנטית, כיאה לקלבדוס המגיע מ Appellation Pays d'Auge Contrôlée.
    קלבדוס זה מעוטר בפרסים מכובדים ויוקרתיים, מהנחשבים בעולם האלכוהול. מחירו הוא תמורה מלאה לכסף.
אוזו מטקסה
סאן ויואן