לה ריוחה אלטה

favorite_border

לה ריוחה אלטה

היקב הוקם ב-1890 על-ידי חמש משפחות, באזור שרק 15 שנה מאוחר יותר הוגדר כאזור ריוחה אלטה. כיום מייצא היקב ליותר מ-60 מדינות ויינותיו נמנים עם המשובחים בכל ספרד.  היהלום שבכתר, גראן רזרבה 890 (על-שם שנת ייסוד היקב), נחשב לאחד מיינות ריוחה הטובים ביותר!

גם כיום, מקפידים ביקב על ייצור יינות בעלי סגנון מסורתי וטיפוסי לאזור ריוחה, ועל יישון ארוך בצורה חריגה, ואולם, לטובת ייצור זה מגוייסת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של כורמות וייננות. התוצאה מדהימה: יינות מתיישנים בעלי אופי קלאסי ואלגנטיות רבה מאוד כפי שמכתיבה המורשת של ריוחה, אך בד בבד –  וצרים שמפגינים טוהר ונקיון טכני כיאה לייצור יינות גבוהים במאה ה-21!

את הענבים ליינותיו בוצר היקב בכרמיו ביבול נמוך של כחצי טונה לדונם. הזן הדומיננטי בכרמים הוא הטמפרניו, אך מגדלים בהם כמובן גם את זני ריוחה המשלימים – גראסיאנו, גארנאצ'ה ומזואלו. הכורמות מתחשבת בסביבה ואף שאינה ביו-דינמית נעשה כל מאמץ לחסוך בשימוש בחומרים כימיים.

ליקב עצמו שני מתקני ייצור ובהם אולמות המכילים עשרות אלפי חביות – וכן בית חבתנות משל עצמו. בבעלות קבוצת לה ריוחה אלטה גם יקב ריוחני נוסף, יקב באזור רייאס ביישאס ויקב בריברה דל דוארו. גם יינות יקבים אלה מעוטרים מאוד.

טרימבאך
פליקס סוליס