שאטו סיינט מישל

עמק קולומביה, וושינגטון סטייט

favorite_border

שאטו סיינט מישל

עם ייסוד יקב זה נולדה למעשה, ב-1967, תעשיית היין של מדינת וושינגטון, והוא הפך מאז שם נרדף לאיכות לא רק בגבולותיה, כי אם ברחבי העולם כולו. למעשה, לא זכה אף יקב וושינגטוני להערכה גדולה כל כך (שתורגמה במשך השנים גם לאינספור מדליות, פרסים ותארים), כשאטו סיינט מישל, השוכן לא הרחק מסיאטל.

את מהות היקב ניתן לסכם בשלושה עיקרים: מסורת, חדשנות והקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. משום כך, מגדל היקב את ענבי כרמיו, יינותיו מתיישנים בחביות הצרפתיות המשובחות ביותר, ויינניו נשלחים ללימודים והשתלמויות בפקולטות הטובות בעולם לאנולוגיה וביקבים האירופיים המובילים.

ממש כמו יקב סטאג'ז ליפ וויין סלארז בנאפה, או יקב איראת' באורגון (אף הוא בבעלות סיינט מישל וויין אסטייטס), גם היקב של התאגיד בוושינגטון סטייט, הפנינה הראשונה במה שהוא נוהג לכנות "מחרוזת הפנינים" שלו, הוא איפוא יקב אייקוני.

מעמדם הייחודי של יקבי סיינט מישל וויין אסטייטס הניע יצרנים ידועי-שם לכונן עימם מיזמים משותפים. החשובה ביותר היא שותפות עם יקבי אנטינורי, שאחד מהיבטיה הינו יקב "קול סולארה"; כמו כן, היינן הגרמני המפורסם ד"ר ארנסט לוזן חובר לעמיתו משאטו סיינט מישל לייצור יין ארויקה המעוטר עד מאוד.

גנדיה
וויליאמס אנד האמברט